Een winkeldisplay is superleuk en aantrekkelijk in vele gevallen. Dat wil je voor je winkel. We nemen de voordelen met je door in deze blog. 

Als je in de detailhandel zit, weet je hoe moeilijk het is om klanten te winnen. Er zijn verschillende merken in elke opslag, en de prijzen en het aanbod zijn vaak gelijkaardig. Om op te vallen, moet je de manier veranderen waarop je werkt. Gelukkig kun je je bedrijfsvoering verbeteren door gebruik te maken van een winkeldisplay. 

Er zijn grote voordelen van deze dingen. Lees snel verder

Display is handig

Zelfs in het digitale tijdperk, winkelen de meeste consumenten nog regelmatig bij detailhandelswinkels. Het bezitten van een detailhandelszaak kan een lucratieve investering zijn, maar het vergt strategische planning en hard werk. Eén punt waar winkels tekortschieten is het bijhouden van de vraag naar duidelijke en beknopte communicatie van merken. Bij online winkelen hebben consumenten alle informatie die ze nodig hebben direct voor zich – meestal in licht verteerbare bulletpoints en grafieken. Ze verwachten ditzelfde soort direct beschikbare informatie van retailers in de winkel. Een manier om de kloof in informatie tussen online en in de winkel te overbruggen is door het gebruik van retail display stands. Dit zijn stands die volledig aanpasbare borden kunnen bevatten. 

Opbrengst verhogen

De stijgende opbrengst is een belangrijk voordeel van het plaatsen van displays in je winkel. Koopwaar wordt dan met zo’n 20 procent meer verkocht. Borden vangen de blik van klanten en houden hun aandacht. Zonder een bord, kunnen sommige nieuwe producten onopgemerkt blijven. Het vasthouden van de aandacht van de consument is belangrijk om een product te kunnen verkopen. 

Ze verhogen de klanttevredenheid

Klanten willen een positieve ervaring in de winkel. De meeste consumenten zijn bereid meer geld te betalen voor dezelfde producten als de winkelervaring beter is. Het verspreiden van informatie over wat te kopen, waar dingen te vinden, welke producten beschikbaar zijn voor aankoop, en waar ze zich bevinden in de winkel helpen klanten allemaal om een positieve winkelervaring te hebben. Wanneer klanten tevreden zijn in je winkel, brengen ze er meer tijd door. Dat is goed voor de verkoop. 

Ze richten zich op impulsaankopers

Impulsaankopen zijn goed voor het grootste deel van de jaarlijkse omzet van een winkel. De meeste aankopen komen voort uit een emotionele beslissing in plaats van een logische. Dit betekent dat klanten die impulsaankopen doen, eerst kopen en de aankoop later verantwoorden. Om meer impulsaankopen te stimuleren, plaats juist die displays rond de koopwaar die het meest waarschijnlijk een impulsaankoop stimuleren. Klanten zullen eerder het product zien en verleid worden. 

Pin It on Pinterest